آشنایی با شغل گرافیست

آشنایی با شغل گرافیست

طراح گرافیست، هنرمندیست خلاق و ایده پرداز که برای خلق بصری یک سفارش زمان بسیاری را صرف خواهد کرد.
مراحل کاری یک گرافیست حرفه ای برای رسیدن به خواسته سفارش دهنده، بسیار دشوار و پیچیده است.

او در ابتدا خواسته و نیاز سفارش دهنده را به خوبی میشنود، مطالب مهم را یادداشت کرده و در مورد ذوایای بیشتر آن از سفارش دهنده سوالاتی تخصصی و کاربردی می پرسد. پس از اتمام مذاکره، با کمک گرفتن از تجربیات و دانش خود، مطالب درج شده را بررسی کرده و با فکر بسیار و مشورت با همکاران خود به ایده ای جذاب و قابل اجرا میرسد که در نهایت با اجرای بسیار دقیق که توسط هنر دست ، ذهن و نرم افزارهای تخصصی انجام میگیرد پروژه را به سفارش دهنده ارائه میدهد.

اهمیت شغل گرافیست

نکته قابل تاملی درمورد شغل گرافیست و فعالیت گرافیکی وجود دارد که شاید تا به حال به آن دقت نکرده باشید. تمام مشاغل و کسب وکارهایی میخواهند فعالیت خود را آغاز نمایند به یکسری فرآیند تبلیغاتی نیاز دارند که برای اجرای آن می بایست به گرافیست مراجعه کنند.

سوال اینجاست که چرا به افرادی خلاق که گرافیست نام دارند آنقدر کم لطفی میشود و آن ها را با دید یک مرحله و یا بخشی کم اهمیت قلمداد میکنند؟

گرافیست نما

البته انتقادی هم وجود دارد به افرادی که با آموزش یک نرم افزار خود را گرافیست مینامند.

شناسایی و شناخت این افراد بسیار ساده است.

در این افراد رفتارهایی وجود دارد که قابل مشاهده است، مانند :

ایده های تکراری و کپی برداری از طرح های موجود در بازار، اجرا بسیار ضعیف، تسلط کافی نداشتن روی نرم افزارها، نداشتن تجربه کافی در بخش های تخصصی مانند چاپ و رنگ هایی که میتوانند در این بخش استفاده کنند تا طرح خود را به درستی اجرا نمایند، نداشتن اطلاعات تخصصی در بخش ماشین آلات چاپی و امکاناتی که می توانند از آن استفاده نمایند، عدم آشنایی با اتفاقات به روز تبلیغاتی، عدم آشنایی با مباحث بازاریابی و فروش که بسیار میتواند به ایده پردازی و اجرای بصری یک پروژه کمک کند و موثر باشد و خیلی از موارد دیگر مانند تعرفه هایی که بسیار جای تامل دارند.
پس با کمی دقت و مشاهده دقیق نمونه کارهای گرافیکی، میتوان تفاوت یک گرافیست حرفه ای با یک فرد گرافیست نما را تشخیص داد.

ما کنارتان هستیم

پیشنهاد ما به دوستان عزیزمان این است که در کسب و کار خود به کسانی مراجعه کنید که تخصص آن ها اجرای بخشی است که شما میخواهید بصورت حرفه ای انجام بگیرد و با استفاده از این اشخاص قدم های حرفه ای و تجربیات بسیار جذابی را رقم بزنید.

2019-09-16T15:48:16+00:00